Speciale verkiezingslayout

5 mei 2017

Afbraak Volksuniversiteit blijkt onderdeel Cultuuragenda

Na de sluitingen van de bibliotheken in Bankrashof en Middenhoven en gedwongen ontslagen van bibliotheekpersoneel lijkt nu de Volksuniversiteit aan de beurt.

19 december 2010

Emile Roemer roept op tot massaal studentenprotest!

Amstelveen - SP-leider Emile Roemer roept alle studenten en scholieren op om op 21 januari massaal te gaan te demonstreren. Studentenorganisaties en studentenvakbonden organiseren op die dag een grote manifestatie op het Malieveld in Den Haag. Roemer ergert zich aan de uitspraken van Minister Marja van Bijsterveldt dat de aangekondigde studentenprotesten ‘zinloos' zouden zijn. Hij roept op om met de demonstratie in januari alle voorgaande studentenprotesten in Nederland te overtreffen.

Roemer: ‘Niet eerder in de geschiedenis heeft een kabinet zo hard de bijl gezet in de kenniseconomie en in voorzieningen voor studenten. Dit historisch slechte beleid vraagt om historisch groot protest.’

14 mei 2010

Wil jij fluiten naar je stufi? Demonstreer mee 21 mei op Museumplein!

Amstelveen - Bijna alle politieke partijen willen af van de studiefinanciering. De PvdA, D66 en de VVD willen een asociaal leenstelsel invoeren, waarbij studenten na hun studie alles terug moeten betalen. GroenLinks noemt het een 'studietaks', maar ook bij die partij zijn jongeren er zeker van al het geld te moeten lenen. De SP en ROOD vinden dit belachelijk! Het onderwijs moet toegankelijk zijn voor alle jongeren, ongeacht de dikte van de portemonnee van je ouders. Wil jij ook dat de stufi blijft?! Demonstreer mee op 21 mei!
Demonstratie STUFI

17 maart 2010

Studiefinanciering moet blijven: Teken de petitie!

Studenten zijn in samenwerking met ROOD, jong in de SP, het comité ‘Stufi moet blijven’ gestart. VVD, D66, PvdA en GroenLinks willen allemaal van de studiefinanciering af. Ook onderwijsraden VSNU en de HBO-raad zijn voor afschaffing.
Stufi moet blijven
Volgens het actiecomité wordt hiermee de rekening van de crisis bij studenten neergelegd.

Op www.stufimoetblijven.nl heeft het comité een petitie geopend.

7 oktober 2008

SP zorgt voor fusietoets in onderwijs

Amstelveen - Er komt een fusietoets in het onderwijs. Zo lang deze er nog niet is, moeten lopende fusies worden stopgezet. Dit voorstel van SP Kamerlid Jasper van Dijk is vandaag door de Tweede Kamer aangenomen. Van Dijk: “Dit is een geweldige steun in de rug voor ouders en leraren die zich verzetten tegen schaalvergroting in het onderwijs.”

25 september 2008

SP op de bres tegen fusie Amstelveen College

Amstelveen - SP-Kamerlid Jasper van Dijk wil dat fusies van basis- en middelbare scholen voortaan worden getoetst door de minister van Onderwijs. Op die manier wil hij het ontstaan van veel te grote en onoverzichtelijke leerfabrieken tegengaan. “De schaalvergroting in het onderwijs is compleet doorgeschoten. De regering zegt voor schaalverkleining te zijn, maar laat het na om maatregelen te nemen. Gevolg: schoolbesturen gaan door met fusies, leraren en leerlingen hebben het nakijken”, aldus Van Dijk.