N201

3 februari 2010

Stelling Amstelveens Nieuwsblad: De bereikbaarheid van Amstelveen is een groot probleem

Amstelveen - De weken tot de verkiezingen zullen in het Amstelveens Nieuwsblad stellingen worden gezet met reacties van de plaatselijke politieke partijen op de stellingen. Hierbij de reactie van de SP op de stelling van deze Week (Week 5) in het Amstelveens Nieuwsblad:

Stelling:
" De bereikbaarheid van Amstelveen is een groot probleem”

Eens,

Maar de oplossing is geen kwestie van meer asfalt.
Het centrum is moeilijk te bereiken vanaf de A9, verbreding lost niets op!

Bereikbaarheid vanuit Uithoorn is een probleem. Vrije busbanen bieden hier een oplossing.

Het opheffen van de tramlijnen 5 en 51 verslechtert de bereikbaarheid vanaf Amsterdam. De SP wil betere bereikbaarheid in de stad door busvervoer in Waardhuizen, Groenelaan en Lindenlaan-Oost.

Stimuleer het gebruik van de fiets.
Zo hebben mensen een goed alternatief.

Een korte toelichting:

28 december 2008

SP stelt schriftelijke vragen over betrouwbare overheid

Noord-Holland - De provincie Noord-Holland moet handelen als betrouwbare overheid en zich dus niet inlaten met besluitvorming waarbij eerdere besluiten en beloften aan inwoners en corporaties met voeten getreden worden. Dat is de kern van de schriftelijke vragen die de statenleden Harald Bos en Bert Putters (SP) vandaag aan Gedeputeerde Staten gesteld hebben.

27 oktober 2008

Statenvragen over verbreding N201 en ontwikkeling Carmenlaan

Amstelveen - De SP heeft schriftelijke vragen gesteld aan Gedeputeerde Staten over een aantal overeenkomsten die de provincie met de gemeente Amstelveen wil sluiten.
In die overeenkomsten worden afspraken gemaakt over de om te leggen N201 en de ontwikkeling van een terrein aan de Carmenlaan.

16 oktober 2008

GroenLinks blokkeert bespreking verbreding N201 en Carmenlaan

Amstelveen - Tot ontzetting van de SP heeft GroenLinks een bespreking geblokkeerd over de verbreding van de N201 en de ontwikkeling van het terrein aan de Carmenlaan in Amstelveen.

19 oktober 2007

Schriftelijke vragen SP inzake infrastructurele voorzieningen voor fietsers en voetgangers bij de omlegging van de N201

De groei van het autoverkeer zet zich nog steeds voort. Dat is geen wonder, zolang de overheid alternatieve vervoerwijzen - zoals fiets en openbaar vervoer - onvoldoende serieus behandelt. En bestuurders er als de kippen bij zijn om mee te roepen met de asfaltlobby om bredere snelwegen of extra provinciale wegen.