Kom 20 november naar "Dag van de Verontwaardiging" op De Dam

20 november 2011

Kom 20 november naar "Dag van de Verontwaardiging" op De Dam

Het collectief Hete Herfst heeft de afgelopen maanden een breed collectief van maatschappelijke organisaties gesmeed. Op zondag 20 november sluiten ook de Abvakabo, Milieudefensie, Occupy Amsterdam en Utrecht zich aan bij een groot “protestival” op de dam in Amsterdam. Met onder andere Freek de Jonge, 100% Isis, Def P, tweede kamerleden van Groen Links, PvdA en de SP, vakbonden, maatschappelijke organisaties en Occupy.
Dag van de verontwaardiging
Omdat we meer willen dan alleen protesteren, worden er de 20ste ook speciale acties georganiseerd. Zo maken we met zijn allen een hele grote 99%, komt Ome Ad en zijn kookeiland waar je je eigen protestmaaltijd kan bereiden, is er ruimte om met andere bezoekers te discussiëren over jouw onderwerp, of over het onderwerp dat zij inbrengen en een klaag- en hoopmuur waar je je eigen boodschap kunt plaatsen. Daarnaast komen er een aantal bekende bands optreden en is er een open mic voor iedereen die zelf iets wil zeggen. In Leeuwarden organiseert Occupy een solidariteitsactie.

Om 12:00 uur organiseren de Abvakabo en Milieudefensie een spectaculaire actie op het Centraal Station voor de stakers van het Openbaar Vervoer. Wij roepen iedereen op potten en pannen mee te nemen en zich aan te sluiten. Daarna volgt een gezamenlijke optocht richting de Dam. Zodra iedereen is gearriveerd, begint daar om 14:00 ons programma.

Meer informatie en het volledige programma vind je op de website:
www.heteherfst.nl

Help mee mobiliseren!

Deel het evenement!
* Facebook: www.facebook.com
* Twitter: "20 November 14:00 uur, Dag van de Verontwaardiging op de dam. Maak met ons een menselijke 99%! www.heteherfst.nl
* Banner: pleinderbeschaving.nl/wp-content/uploads/2011/11/mbw_300X250.gif
* Flyer: pleinderbeschaving.nl/wp-content/uploads/2011/11/flyer-mbw-3.pdf

Zet de banner op je site, schrijf een weblog, post het event op facebook of stuur een twitterbericht de wereld in. Roep daarna ook alle vrienden en instanties op die je kent om hetzelfde te doen!