Nieuws, november 2011

29 november 2011

Verslag bezoek enthousiast SP-lid aan 2e kamer

Amstelveen - "Vrijdag 19 november jl. was het dan zover. Als aanhang van het nieuwbakken SP-lid Daniëlle
zijn we van 10.00 - 16.00 uur getuigen geweest van een perfect georganiseerde ledendag. Van tien tot vier; ik dacht, hoe gaan we dat volmaken? De dag vloog voorbij.

Nieuw Amstelveens SP lid bezoekt 2e kamer

Bij aankomst aan de Lange Poten vormde zich buiten voor de ingang van de Tweede Kamer een lange rij. De binnenkomst werd wat vertraagd door de zeer strenge beveiliging. Net als op Schiphol moesten alle persoonlijke bezittingen op een band door de scanner. Zelf liepen we de bekende detectiepoortjes onder door en werden lichtelijk gefouilleerd. Na de koffie en cake was er het welkomstwoord van Jan Marijnissen.

28 november 2011

Armoede werkt niet: Grote manifestatie in den Bosch 10 december

Amstelveen SP Amstelveen is vrijdag 2 december aanwezig op weekmarkt op het stadslpein om flyers uit te delen voor de manifestatie "Armoede werkt niet" op 10 december in Den Bosch..
Armoede werkt niet
Gaat u ook mee naar de manifestatie? Er wordt gratis vervoer aangeboden, daarvoor kunt u zich aanmelde via Opgave busvervoer

27 november 2011

Buurten Keizer Karel Park: pluim voor de wijkagent

Amstelveen - Na een reeks van inbraken in het Keizer Karel Park afgelopen jaar heeft de SP destijds aandacht gevraagd bij de gemeente en de woningbouwcorporatie om hier iets aan te doen. De burgemeester is verantwoordelijk voor de veiligheid. De meeste woningen in deze wijk zijn eigendom van Eigen Haard.
Buuren Keizerkarelpark november 2011
Zowel de burgemeester als Eigenhaard hebben beloofd actie te ondernemen in deze buurt. Nu we een half jaar verder zijn is de SP deur naar deur geweest om te vragen hoe het nu gesteld is met de veiligheid in de buurt. Een gedeelte van de woningen voldoet aan het keurmerk veilig wonen, en een gedeelte van de woningen nog niet. Wat ons opviel:

25 november 2011

SP Fractie stuurt Open brief naar woningstichting Eigen haard

Bijgaand de tekst van de open brief:

20 november 2011

Kom 20 november naar "Dag van de Verontwaardiging" op De Dam

Het collectief Hete Herfst heeft de afgelopen maanden een breed collectief van maatschappelijke organisaties gesmeed. Op zondag 20 november sluiten ook de Abvakabo, Milieudefensie, Occupy Amsterdam en Utrecht zich aan bij een groot “protestival” op de dam in Amsterdam. Met onder andere Freek de Jonge, 100% Isis, Def P, tweede kamerleden van Groen Links, PvdA en de SP, vakbonden, maatschappelijke organisaties en Occupy.
Dag van de verontwaardiging
Omdat we meer willen dan alleen protesteren, worden er de 20ste ook speciale acties georganiseerd. Zo maken we met zijn allen een hele grote 99%, komt Ome Ad en zijn kookeiland waar je je eigen protestmaaltijd kan bereiden, is er ruimte om met andere bezoekers te discussiëren over jouw onderwerp, of over het onderwerp dat zij inbrengen en een klaag- en hoopmuur waar je je eigen boodschap kunt plaatsen. Daarnaast komen er een aantal bekende bands optreden en is er een open mic voor iedereen die zelf iets wil zeggen. In Leeuwarden organiseert Occupy een solidariteitsactie.

6 november 2011

Wethouder Raat “ontzettend blij” met verlies van €4.500.000 belastinggeld!

VVD-wethouder Raat is “ontzettend blij” dat Amstelveen van de 15 miljoen euro aan belastinggeld die Amstelveen had uitstaan bij de failliete IJslandse Landsbanki er misschien 12 miljoen van terugkrijgt.
De wethouder slaat zichzelf op de borst met het behaalde “succes” in de lokale pers.
Als de gemeente het geld had weggezet bij de Bank Nederlandse Gemeenten, die daar ook voor opgericht is, waren de renteopbrengsten ongeveer 1,5 miljoen euro geweest.
De Amstelveense bevolking is op deze manier in totaal 4,5 miljoen euro misgelopen.