SP Amstelveen neemt deel aan Terug naar de Bossen!

24 augustus 2011

SP Amstelveen neemt deel aan Terug naar de Bossen!

Amstelveen - Verschillende actiegroepen voor mensen met een handicap hebben op uitnodiging van actiegroep ‘Terug naar de Bossen’ overnacht in de bossen bij Mook in oude legertenten.

In het weekend van 21 augustus organiseerde de actiegroep een "survival of de fittest" kamp. Tijdens het "survival of the fittest" kamp zijn er plannen gesmeed om de aangekondigde desastreuze bezuinigingen van dit kabinet een halt toe te roepen. SP-Amstelveen ondersteund de actiegroep "terug naar de bossen" en was dit weekend aanwezig om hand- en -spandiensten te verrichten.

Gehandicapten terug naar de bossen gestuurd?

Persbericht Terug naar de bossen

De actiegroep “terug naar de bossen” heeft afgelopen weekend samen met de Kamerleden Eelke van de Veen Pvda, Linda Voortman Groen Links en Henk van Gerven SP overleg gevoerd. Verschillende actiegroepen voor mensen met een handicap hebben op uitnodiging van actiegroep ‘Terug naar de Bossen’ overnacht in de bossen bij Mook in oude legertenten.
Tijdens het Survival of the fittest kamp zijn er plannen gesmeed om de aangekondigde desastreuze bezuinigingen van dit kabinet een halt toe te roepen.

Terug naar de bossen SP Amstelveen was er bij
Foto: Bert Beelen

Over de inhoudelijke plannen die beraamt zijn doet de organisatie op dit moment geen uitspraak. Het vaandel met een afbeelding van Robin Hood geeft de strijdbaarheid aan van onze actiegroep.
Op vrijdag werd het kamp opgebouwd en onder primitieve omstandigheden hebben mensen met en zonder handicap gezamenlijk gebivakkeerd. Na de gemeenschappelijke maaltijd en het inrichten van de slaapplaatsen was er tijd om rond het kampvuur ervaringen uit te wisselen en acties voor te bereiden. Als actiegroep komen we op voor alle mensen met een handicap en zij die dit nog gaan worden. Uiteindelijk krijgt iedereen er mee te maken of u moet ter plekke dood neer vallen.

Hierna zorgde een optreden van onze vrienden van Cabaret De Gemeentereiniging voor de nodige actieliederen en hilariteit voor zowel onze actiegroep als de .
Fractievoorzitter van de SP Emile Roemer kwam ipv van onze Minister President en sprak de 50 actievoerders toe, “ Mijn mede kamerleden van de oppositie en wij proberen al 4 maanden dit kabinet op andere gedachte te brengen door alternatieve voorstellen. Met 1 stem verschil wordt er niet geluisterd,

“Dat mensen zich herkennen en zo beweging in de samenleving veroorzaken zoals jullie actiegroep , dat zal eensneeuwbaleffect te weeg brengen die niet te stuiten is” aldus Emile Roemer. Op zondag werd het kamp gezamenlijk afgebroken om op 3 september terug te komen voor de volgende actie.

Actiegroep ‘Terug naar de Bossen’ zet zich in voor het behoud van emancipatie van mensen met een beperking in de meest brede zin.