Bovenkerkerpolder

7 oktober 2011

SP Noord-Holland: geen weg door de Bovenkerkerpolder voor golfterrein

Noord-Holland - De gemeente Amstelveen mag niet zijn zin doorzetten om een weg dwars door de Bovenkerkerpolder aan te leggen. De SP roept het provinciebestuur op om niet nog meer verstoring van het natuur- en stiltegebied te accepteren en de mogelijke aanleg van een weg naar het omstreden golfterrein te blokkeren. Fractievoorzitter Remine Alberts: “Het provinciebestuur heeft eerder het verzet tegen een golfbaan gestaakt, maar nu moet het bestuur niet ook nog een weg ernaartoe accepteren.”

13 april 2011

Beschermers Amstelland gaan in beroep inzake golfbaan

Amstelveen - Beschermers Amstelland gaan in beroep inzake de aanleg van een golfbaan golfbaan, de SP steunt de Beschermers Amstelland.
Wij zien evenals de Beschermers mogelijkheden om de aanleg van de golfbaan in de Bovenkerkerpolder alsnog terug te draaien.
Wij roepen de inwoners van Amstelveen op om Beschermers Amstelland te steunen!
Bovenkekerpolder
Foto: Dick van der Spek

7 november 2010

NEE: Niet nog een nieuwe weg door de Bovenkerkerpolder

Amstelveen - Volgens een artikel in Het Parool en in de plaatselijke Weekkrant Amstelveen heeft gedeputeerde Post (VVD) uitspraken gedaan over het aanleggen van een nieuwe weg dwars door de Bovenkerkerpolder. Die uitspraken leiden tot veel onrust. De SP is tegen het aanleggen van nóg een nieuwe weg door de Bovenkerkerpolder.

Deze polder is een erkend natuur- en stiltegebied en grenst aan het Groene Hart. Het feit dat het college van VVD, PvdA, CDA en GroenLinks hier toch al een nieuwe weg - de omgelegde N201 - aanleggen is al erg genoeg.

1 maart 2010

SP strijdt met succes tegen aanleg van een golfbaan in de polder!

Amstelveen - De SP spant zich al vanaf 2007 in voor het behoud van een groene en stille Bovenkerkerpolder. Samen met de stichting Bovenkerkerpolder Natuurlijk heeft de SP handtekeningen verzameld bij de inwoners van Amstelveen, dit was een groot succes. Hierin stonden we als politieke partij alleen.

Als enige politieke partij voerden we actie. De handtekeningen zijn aangeboden aan de provincie, die de aanleg van de golfbaan voorlopig blokkeerde. Op dit moment is het nog onzeker hoe het afloopt met dit mooie polderlandschap. In de gemeenteraad zal de SP op geen enkele manier meewerken aan de aanleg van een golfbaan in de Bovenkerkerpolder of Middelpolder.

GroenLinks probeert de tot nu toe behaalde succes te claimen, maar laten we eerlijk zijn het is de SP die hier actie tegen heeft gevoerd en het op de agenda heeft gezet!

1 november 2009

Red de Bovenkerkerpolder

Amstelveen - Er wordt illegaal een golfbaan aangelegd in de Polder!

8 oktober 2009

Geen getto voor de rijken

Amstelveen - De SP vindt de plannen voor deze zg "gated community" onaanvaardbaar.