Nationaliseer wat van ons allen is. Daar krijg je energie van.

16 januari 2023

Nationaliseer wat van ons allen is. Daar krijg je energie van.

Foto: SP

Zaterdag 14 januari jl. trapte de SP in Haarlem de campagne voor de komende Provinciale Statenverkiezingen af. Thema: VERLAAG DE KOSTEN; NATIONALISEER ONZE ENERGIE

Welkom geheten door Renske Leijten deed een enorme groep enthousiaste SP-ers uit Noord-Holland zich eerst tegoed aan een lekker kopje koffie alvorens zij groepsgewijs de wijken in gingen om steun te vergaren voor de door de SP gestarte volkspetitie.

Bij de ingang van winkelcentrum Schalkwijk in Haarlem werd een enorme SP-partytent opgerezen. Het was hondenweer, maar SP-ers zijn niet van suiker, dus het gekletter werd met goede moed getrotseerd. Een knalrode stip die uitéén dwarrelde. Zo moet de aftrap van de Superzaterdag van bovenaf uitgezien hebben. Voor het goede doel. Het onderwerp van de gestegen energieprijzen leeft onder de mensen. Zelfs zo sterk dat ook zij die niets van ons moeten hebben zeer bereid waren te tekenen. De gestegen energieprijzen raken ons allemaal. Het heeft een domino-effect op onze samenleving, en de stenen dat zijn wij. En wij moeten zorgen dat we overeind blijven staan. Want er hoeft maar een steentje de razernij te trotseren en het lot kan gekeerd worden. Dus doe mee en teken de petitie!