SP wil convenant schuldhulpverlening bewindvoerders

23 februari 2020

SP wil convenant schuldhulpverlening bewindvoerders

Foto: SP

Woensdag 26 februari a.s. staat de gemeentelijke schuldhulpverlening op de agenda van de commissie Burgers en Samenleving. De SP wil meer sturing door de gemeente als het gaat om schuldhulpverlening. Het rapport van de Rekenkamercommissie bevestigt dat de gemeente geen managementcijfers heeft om controle door de gemeenteraad te laten uitvoeren.

Daarom willen wij als SP dat de gemeente een convenant sluit met bewindvoerders die wel het verschil willen maken voor mensen met problemen”

Daarnaast wil de SP meer controle op het college om het voor de gemeenteraad jaarlijks inzichtelijk te maken hoe lang en hoeveel mensen in de schuldsanering zitten. De gemeenteraad moet haar controlerende taak kunnen uitvoeren en dat konden we niet.

Wil Roode (links op de foto): Ik ben verheugd dat het college nu eindelijk tot inkeer is gekomen en inziet dat ook jonge mensen in de problemen kunnen komen en zij nu wel voor schuldhulpverlening in aanmerking evenals de vergeten groep ZZP'ers.