11 juni Super Zaterdag in Amstelveen

20 mei 2016

11 juni Super Zaterdag in Amstelveen

Foto: SP

Wie de berichtgeving heeft gevolgd op deze site weet dat er een landelijke campagne is gestart voor een Nationaal Zorgfonds en afschaffing van het eigen risico. Alle SP-leden hebben deze maand naast de Tribune ook het blad Spanning ontvangen waarin de plannen voor de Nationaal Zorgfonds worden toegelicht.

Uit onderzoek is gebleken dat 80% van de Nederlanders het eens is met het standpunt dat marktwerking in de zorg is uitgedraaid op een grote mislukking. Wie ziek is mag hiervoor een forse boete betalen in de vorm van het ‘eigen risico’. Zorgverzekeraars bepalen naar welk ziekenhuis je gaat en welke medicijnen je mag nemen. Als je dat niet doet dan moet je het zelf maar allemaal betalen. Dat is een onwenselijke situatie en heeft helemaal niets te maken met goede
zorg.

Foto: SP
Henk van Gerven - 2e Kamerlid SP

Om nóg meer medestanders voor onze plannen te krijgen gaan we op 11 juni met een grote groep SP-ers de wijk Kostverloren in. De actie wordt ondersteund door Tweede kamerlid Henk van Gerven. Ook Statenlid
Carlien Boelhouwer zal aanwezig zijn. We willen met zoveel mogelijk mensen onszelf laten zien, dus wie mee wil doen is van harte welkom.

Je kunt je opgeven via ons mailadres amstelveen@sp.nl. We starten om 13.00 uur in wijkcentrum Alleman, Den Bloeijenden Wijngaerdt 1. Na een korte uitleg over de actie trekken we in tweetallen de wijk in. Om 16.00 uur is er een drankje en een hapje om te dag mee te eindigen.