Vandaag was repetitie voor acties tegen huurverhogingen op 12 maart!

5 maart 2013

Vandaag was repetitie voor acties tegen huurverhogingen op 12 maart!

Den Haag - In de aanloop naar 5 maart hebben talloze huurdersorganisaties lokaal actie gevoerd en duizenden handtekeningen verzameld. Al halverwege februari waren er bij de Woonbond meer dan 50.000 handtekeningen binnen waarvan ongeveer een derde op papier.

Dat zijn met name de 62.000 handtekeningen die huurdersorganisaties en bewonerscommissies lokaal hebben ingezameld Wij waren in Den Haag om de petitie Huuralarm aan te bieden aan leden van de Eerste Kamer. We blijven fel tegen de veel te hoge huurverhogingen, het gluren bij huurders en de verhuurdersheffing.

Aanvankelijk wees alles er op dat 12 maart de beste datum zou zijn voor een demonstratie tegen het huurbeleid van minister Blok. Maar politiek Den Haag bleek steeds meer haast te maken. Omdat de Eerste Kamer op 5 maart hoogstwaarschijnlijk zowel vergadert als stemt over de voorstellen, zou een demonstratie op 12 maart mosterd na de maaltijd zijn.Actie hueren

Er is vandaag gekozen voor een kleinschaliger actie om het brede maatschappelijke verzet te vertolken op de dag dat de knopen worden doorgehakt. Op 5 maart vergadert de Eerste Kamer over de gluurverhogingen en zal mogelijk direct stemmen. Overdag overhandigen huurders en de Woonbond de petitie ´Actie Huuralarm´aan leden van de Eerste Kamer.

Gelukkig blijkt de vergadering toch nog een week uitgesteld! tot 12 maart.
Wordt vervolgd....
Actie huren