SP zal bezuiniging bibliotheek nauwlettend in de gaten houden

24 december 2010

SP zal bezuiniging bibliotheek nauwlettend in de gaten houden

Amstelveen - In Amstelveen staat het voorbestaan van bibliotheek zwaar onder druk door voorgestelde bezuinigingen van de zittende coalitie in de raad. De SP fractie heeft geprobeerd de bezuinigingsplannen van o.a. de bibliotheek nog tegen te houden in de gemeenteraad, maar stond daarin helaas alleen.

De bereikbaarheid zowel fysiek als de breedte van de collectie komt op het spel te staan. De inloop ruimte beneden in de bibliotheek zal verhuurd moeten gaan worden, er dreigt aan voorbij te worden gegaan dat de bibliotheek ook een deels sociale functie heeft.

SP Amstelveen zal nauwlettend in de gaten houden waar en hoe de besloten bezuinigingen vorm zullen krijgen.

Op de site van Bibliotheek Amstelveen kunt u nog steeds uw steunbetuigingen voor de bibliotheek indienen!

Op 16 december is in de 2e kamer een SP motie van Jasper van Dijk aangenomen. Van Dijk: ‘Bibliotheken zijn de toegangspoort tot informatie en literatuur voor jong en oud en rijk en arm. Daar moeten we zuinig op zijn,’ Van Dijk roept de regering op om met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten in overleg te gaan met als inzet dat bibliotheken zoveel mogelijk worden gespaard.
>Meer info