Gemeente accepteert leegstand, de SP niet!

24 januari 2010

Gemeente accepteert leegstand, de SP niet!

Amstelveen - In Westwijk proberen eigenaren enkele huurwoningen al 1 jaar zonder succes te verkopen. Het is voor de SP niet acceptabel dat woningen zo lang leeg staan in een gemeente waar we met krapte van woonruimte zitten.

Bij het uitzoeken van de historie bij buurtbewoners en op de internet site www.huizenzoeker.nl komen wij er achter dat de volgende woningen al

meer dan 1 jaar leeg staan

Asserring 21, staat al leeg sinds 6-12-2008
Albert van Dalsumlaan 45, al leeg sinds 2-7-2008

Waarom woont hier niemand?

Ook in het nieuwe deel Bovenkerk zuid komen wij woningen tegen die al een jaar na nieuwe oplevering leeg blijken te staan. Het gaat om flatwoningen aan Ringslang huis nummers 63, 65 en 83. Bij navraag van een buurtbewoner blijken er veel problemen bij de oplevering van de koopwoningen van bouwer UBA geweest te zijn. Volgens de buurtbewoner gaan de woningen die nu nog niet bewoond zijn nu eindelijk wel
in de verhuur.

Inventarisatie leegstand

Zoals in het verkiezingsprogramma van de SP staat:
De SP wil dat de gemeente een huurteam instelt om de wantoestanden in de volkshuisvesting in Amstelveen aan te pakken.
Het gaat dan om leegstand, achterstallig onderhoud en/of te hoge huren.

De SP roept de inwoners van Amstelveen op ons te melden waar huizen (zowel koop als huur) lang leeg staan, zodat wij in actie kunnen komen!

De SP accepteert geen leegstand!