Openbaar vervoer verder verslechterd

15 mei 2006

Openbaar vervoer verder verslechterd

Het ziet er naar uit dat de verandering van de dienstregeling van het openbaar vervoer op 28 mei 2006 een verslechtering betekent voor de inwoners van Uithoorn en De Ronde Venen. De SP heeft hierover vragen gesteld aan Connexxion en de gemeente Uithoorn.

Met ingang van 28 mei a.s. zijn de vertrektijden van de avondritten van lijn 170 richting Uithoorn vier minuten vervroegd. De consequentie hiervan is dat de aansluitingen van Zuidtangent-lijn 300 (uit beide richtingen!) op lijn 170 verloren gaan, zodat overstappers voor Uithoorn en De Ronde Venen 28 minuten moeten wachten te Amstelveen busstation. Men kan natuurlijk eventueel een Zuidtangent-bus eerder of later nemen, maar dan bedraagt de wachttijd nog 13 minuten (op een desolaat, donker en winderig busstation) terwijl er voorheen een 2-minuten-aansluiting was.

De SP heeft inmiddels Connexxion benaderd met de volgende vragen. "Kunt u aangeven waarom de avondritten van lijn 170 vier minuten vervroegd zijn? Kunt u eveneens aangeven wat u kunt doen om deze negatieve ontwikkeling voor OV-reizigers uit Uithoorn en De Ronde Venen te repareren?"

Ook heeft de SP de Uithoornse PvdA-wethouder Jan van Velzen van de situatie op de hoogte gesteld. Wij zijn benieuwd of wij van deze nieuwe wethouder méér kunnen verwachten, op het gebied van openbaar vervoer, dan van zijn voorganger Verbruggen van Gemeentebelangen.

U kunt helpen door een e-mail te sturen aan wethouder Van Velzen [gemeente@uithoorn.nl] en aan Connexxion [klantenservice@connexxion.nl].