Superzaterdag in Amstelveen, Huizen en Landsmeer

10 maart 2019

Superzaterdag in Amstelveen, Huizen en Landsmeer

Foto: Nazir Husseini

Zaterdag 9 maart jl. was het weer Superzaterdag. Als een drietrapsraket gingen SP-ers uit Noord-Holland van deur tot deur in Landsmeer, Amstelveen en Huizen. Dit alles om mensen ervan te doordringen wat het belang van de provincie is en welke invloed die stem heeft in de Eerste Kamer en derhalve op het kabinetsbeleid.

Foto: Nazir Husseini
Want zo ver reikt uw stem bij deze verkiezingen. De verkiezingen voor de Provinciale Staten zijn niet hip. En de onderwerpen die in de provincie spelen zijn - hoe dicht bij uw slaapkamer ook - vaak toch een 'ver van mijn bedshow'. Die eventuele windmolen in uw achtertuin, de roetdeeltjes van Tata en Schiphol, de provinciale weg die nét te dicht langs uit huis gepland staat of zelfs al is aangelegd. Dan opeens zijn de verkiezingen voor de Provinciale Staten dichterbij dan u denkt.

Ze luisteren toch niet !

Precies. En daarom kwamen wij afgelopen zaterdag bij u aan de deur. Maar weinig bewoners zullen zich gerealiseerd hebben dat de lijsttrekker van de SP Noord-Holland (Eric Smaling red.) hen te woord stond. Fractievoorzitters, raadsleden en 'gewone' leden. Allemaal liepen ze mee om mensen te enthousiasmeren voor de ideeën van de SP. Ze luisteren dus wel. Zij, dat zijn WIJ !