Amersfoort, 24 november partijraad

25 november 2018

Amersfoort, 24 november partijraad

Foto: SP

Het werd de grote Groningenspecial. Met om te beginnen een interview door Ron Meijer met gedeputeerde Eelco Eikenaar. Echt verschrikkelijk wat er allemaal in het aarbevingsgebied niet gebeurt. Mensen voelen zich in de steek gelaten, hebben geen vertrouwen meer in de overheid, enz.

Er was aandacht voor een film en een toneelstuk over de aardbevingen. Maar er waren ook verkiezingen in Groningen. Een zetel verloren (van 6 naar 5) maar toch goed gedaan jongens! En toen begonnen de een-tweetjes tussen Ron Meijer en de jongens uit Groningen. Schimmelwoningen, ook heel erg allemaal. O ja, ze zijn er bezig met wel 20 buurtacties tegelijk! En ze hebben er in één maand wel 32 leden bij gekregen. Een motie van Sandra Beckerman over onderhoud aan schimmelwoningen die het eerst niet haalde in de Tweede Kamer heeft het nu wél gehaald.....dankzij Groningen natuurlijk. Het werd me allemaal iets te veel Groningen, maar gelukkig was er aan het einde van de middag Lilian Marijnissen. Zij sprak met Roos uit het Slotervaartziekenhuis en huisarts Cindy uit Lelystad. Zij hebben geen goed woord over voor minister Bruins die ziekenhuizen aanduidt als een stapel stenen en volledig voorbij gaat aan de zorg die de, vaak ernstig zieke, patiënten dichtbij waar ze wonen kwijt raken. Goedgedaan Lilian!