SP neemt afscheid van deskundig commissielid Paul Mayer

6 juli 2017

SP neemt afscheid van deskundig commissielid Paul Mayer

Helaas gaan we deze zomer afscheid nemen van Paul Mayer. Hij gaat verhuizen naar Utrecht. Hoewel Paul maar anderhalf jaar actief was in de afdeling heeft hij wel in deze periode een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan met name de commissie Burgers en Samenleving. Paul was burgerraadslid B & S voor de onderwerpen Onderwijs, Jeugdzorg en Sport. Maar hij was ook actief binnen de kerngroep.

Tijdens de vergaderingen wist Paul ons altijd te verrassen met snedige (woord)grapjes. Hij heeft een apart gevoel voor humor en dat is iets wat we wel kunnen waarderen. Politiek is een serieuze zaak, maar we moeten wel blijven lachen. Even een korte terugblik. De commissie Burgers en Samenleving is zeer complex. Vele onderwerpen betreffende de Amstelveense samenleving komen hier aan bod. Om er een paar te noemen: WMO, participatiebeleid, cultuur, onderwijs en sport.

Dus gingen we op zoek naar iemand die ons hierbij een handje kon helpen.Tijdens het bezorgen van de Tribunes in de wijk Groenelaan hebben we regelmatig een praatje gemaakt met Paul. Hij vertelde dat hij afwisselend werkzaam is in het onderwijs en de jeugdzorg. Dat hebben we in onze oren geknoopt. We zijn dan ook voorzichtig gaan polsen of het iets voor hem was om op deze onderwerpen de fractie te versterken. Daar had hij even bedenktijd voor nodig, maar toen kwam het verlossende woord. Paul wilde wel burgerlid worden.

En dat Paul deskundig is hebben ze tijdens de commissievergaderingen kunnen merken. Zijn inbreng op het gebied van met name de Jeugdzorg werd door andere fracties en de wethouder bleek een waardevolle aanvulling in de discussie over dit moeilijke onderwerp. Op zijn laatste commissievergadering van 5 juli 2017 wist Paul wethouder Bot nog in verlegenheid te brengen. Er was gegoocheld met bedragen rondom de overdracht van beheer, onderhoud en exploitatie van Tennispark Startbaan en het college dacht dat dit ongemerkt zou blijven.

De raad heeft op 5 juli al afscheid van Paul genomen met een bloemetje en een dankwoord van commissievoorzitter Martin Kortekaas. De SP-afdeling zal op maandag 10 juli afscheid nemen van Paul. Zowel de fractie als het bestuur gaan hem missen.