Chris Thompson BEDANKT !!!

8 juni 2017

Chris Thompson BEDANKT !!!

Tijdens de laatste ALV van 24 mei jl. heeft onze penningmeester Chris Thompson het financiële stokje overgedragen aan Arno Jacobs. Duidelijk mag zijn dat onze afdeling afscheid neemt van een penningmeester die door zijn grote inzicht en inzet het financiële reilen en zeilen opnieuw heeft vormgegeven.

Bij zijn activiteiten voor zijn huurdersvereniging in wijkcentrum Alleman is Chris 'gescout' door onze voorzitter Marina Casadei. De charmes van Marina kon hij niet weerstaan en heeft het penningmeesterschap op zich genomen. En hoe! Er is sinds het aantreden van Chris heel wat ten goede veranderd binnen onze afdeling. Chris was naast een aimabel bestuurslid dat het penningmeesterschap nou eenmaal met zich meebrengt, ook een welkome vernieuwer van onze financiën. Door zijn vakkennis en inzicht hebben de financiën van onze afdeling een nieuwe impuls gekregen. In plaats van een inschatting van de kosten per kostensoort, zoals de Baten- en Lastenregistratie in de boekhouding, heeft Chris ervoor gezorgd dat we werken op basis van een begroting van de te ondernemen activiteiten. Aan de hand van historische gegevens en een opsomming van activiteiten is hij de financiën voor de komende periode gaan begroten. Hierdoor wordt zichtbaar waar geld voor bestemd is en je krijgt eveneens een mooi overzicht van je activiteiten. Tevens dwingt het een afdeling dus vóóraf over activiteiten na te denken en kunnen uitgaven op de voet gevolgd worden en hoeft er niet gepuzzeld te worden waar de financiële middelen naar toe zijn gegaan. Alle uitgaven werden zo nauwkeurig bijgehouden en deze manier van werken heeft de afdeling veel opgeleverd. Dank daarvoor Chris !

Arno Jacobs

Dat onze nieuwe penningmeester Arno Jacobs in een opgemaakt bedje komt is de verdienste van Chris. Arno heeft aangegeven deze lijn voort te zetten, uiteraard met zijn eigen ideeën en accenten waar hij dat nodig acht. Heel veel succes Arno!

Foto: Nazir Husseini