SP blij met motie voor 2e supermarkt Kudelstaart

10 januari 2017

SP blij met motie voor 2e supermarkt Kudelstaart

De SP-Werkgroep Aalsmeer en Kudelstaart is al een aantal jaren bezig om binnen Kudelstaart een tweede supermarkt te realiseren. Op de jaarmarkten zijn vragen gesteld en een aantal malen is dit voorstel aangekaart in de vergaderingen van de Dorpsraad Kudelstaart. Het liep steeds op niets uit. Er werden argumenten aangedragen die steeds afdoende werkte.

Nu steeds meer inwoners zich laten horen voor het realiseren van een tweede supermarkt is de SP-Werkgroep heel tevreden met het voorstel van de VVD die een motie hierover heeft ingediend. De motie is ondersteund door alle overige partijen. Kudelstaart heeft ongeveer 9000 inwoners, wat één derde is van de inwoners binnen de gemeente Aalsmeer waar al zeven supermarkten aanwezig zijn en de achtste op komst is.

Dat er in Kudelstaart een tweede supermarkt zou moeten komen is zeker nodig, mede gezien de uitbreidingen die in de toekomst nog te verwachten zijn. Het is binnen de supermarktbranche zeker dat hiervoor belangstelling is. Voor inlichtingen over de SP kan contact opgenomen worden via wgburgers@gmail.com