27 januari : Informatieavond TTIP

15 januari 2016

27 januari : Informatieavond TTIP

Woensdag 27 januari 2016 is er een informatie- en discussieavond in Wijkcentrum De Meent over het vrijhandelsverdrag TTIP.

Wijkcentrum De Meent

Orion 3, Middenhoven

Zaal open: 20.15 uur

Aanvang: 20.30 uur

Dit handelsverdrag tussen VS en EU waar nu over onderhandeld wordt, lijkt wellicht een ver van mijn bed show, maar heeft op de Amstelveense overheid en samenleving meer impact als op het eerste gezicht zou lijken. Daarnaast is er binnen het MKB veel discussie over of dit verdrag een vloek of een zegen is. Reden genoeg om met elkaar van gedachten te wisselen.

De avond zal worden ingeleid door Geert Ritsema, TTIP-expert van Milieudefensie. Hij zal toelichting geven op wat het verdrag inhoudt en wat het betekent voor lokale overheden. Daarna is er ruimte voor discussie. Om de discussie zo breed mogelijk te voeren worden alle belanghebbenden uitgenodigd. Uiteraard zijn alle inwoners van Amstelveen welkom. Nadrukkelijk hebben we uitgenodigd en ook toezegging gekregen van de Ondernemersvereniging Amstelveen om met een afvaardiging te komen. Ook de lokaal vertegenwoordigde politieke partijen en andere belanghebbende organisaties worden uitgenodgd, want TTIP gaat ons allemaal aan.

Aan bod komen:

- wat is TTIP
- wat zijn de voordelen
- de nadelen
- praktische voorbeelden worden besproken
- mogelijkheid tot vragen stellen en discussie

Over dit zeer ingrijpende handelsakkoord wordt momenteel onder grote geheimzinnigheid onderhandeld buiten de directe controle van nationale parlementen. Het doel is om zoveel mogelijk handelsbeperkingen weg te nemen. Dat klinkt leuk, maar er zijn grote gevaren.

Lees ook de TTIP-krant !

Of bekijk het TTIP-affiche