Behoud De Meent zoals hij is

23 december 2013

Behoud De Meent zoals hij is

De overgang van het welzijnswerk van Cardanus naar AanZ loopt verre van vlekkeloos. Veel is onduidelijk voor de vrijwilligers, medewerkers die jaren naar alle tevredenheid een wijkcentrum draaiende hebben gehouden worden niet overgenomen. Reden voor een groep vrijwilligers uit de Meent om in actie te komen.

De gemeente wijst naar AanZ en AanZ verwijst weer naar de offerte die zij uitbrachten. Daarin zou precies staan wat zij nu doen. De vrijwilligers, zijn niet geïnteresseerd in of het juridisch allemaal klopt, en of de gemeente heeft zitten slapen of dat AanZ tegen de regels handelt.Zij willen hun activiteiten doen in De Meent. Daarbij vinden zij het belangrijk dat de professionals waar zij altijd prettig mee gewerkt hebben ook blijven.

Daarom komen deze vrijwilligers in actie, om te laten zien dat de sociale samenhang er in de Meent al lang is, en dat je daar trots op moet zijn, i.p.v. het domweg af te breken.

De SP steunt de actie van de vrijwilligers van De Meent.