Zorgen voor Amstelveen onder aandacht landelijke politiek

15 maart 2013

Zorgen voor Amstelveen onder aandacht landelijke politiek

Amstelveen - Onder de naam Zorgen voor Amstelveen zijn bijeenkomsten georganiseerd om voorlichting te geven over de voorgenomen bezuinigingen op de Zorg, en om te kijken naar de specifieke Amstelveense situatie. Een verkort verslag met de belangrijkste bevindingen is verspreid onder de lokale partijen. Er zijn al toezeggingen van CDA, D66, GroenLinks en SP om de Amstelveense problematiek onder de aandacht te brengen van de landelijke politiek, via hun eigen partijlijn.
We verwachten er nog meer.

Het eerste doel is om de politici in Den Haag de ideeën t.a.v. Zorg zoals die in Amstelveen leven onder de aandacht te brengen. Denk daarbij aan het vergrijsde karakter van de Amstelveense bevolking, of de leegstand die er nu al is in bijvoorbeeld de Olmenhof.

Lokaal zal het platform ook actief zijn en blijven. Nadat de stofwolken in Den Haag opgetrokken zijn, zullen lokaal de beslissingen genomen moeten worden.
Daarom zijn op alle bijeenkomsten ook politici, medewerkers uit de zorg, mantelzorgers en het allerbelangrijkste mensen die zorg nodig hebben aanwezig geweest.

Het platform is voor iedereen bereikbaar onder zorgenvooramstelveen@gmail.com

Zie tevens het artikel op Amstelveenweb.com en de video met een interview van de SP van RTV Amstelveen