Fietspad Legmeer West binnenkort weer open

27 oktober 2012

Fietspad Legmeer West binnenkort weer open

Uithoorn - Dankzij inspanningen van de SP en van Groen Uithoorn stelt de gemeente het fietspad tussen Aan de Zoom en Legmeer-West weer open voor fietsers en voetgangers. Enige tijd geleden werd dit fietspad, dat een belangrijke verbinding vormt tussen de "oude" Legmeer en Legmeer-West, van de ene op de andere dag afgesloten.

Door het weghalen van een deel van de betonplaten, het plaatsen van hekken en het graven van een greppel werd het fietspad onbruikbaar gemaakt. Uit navraag van de SP op het gemeentehuis bleek dat er geen geld zou zijn om een aantal scheefliggende betonplaten recht te leggen. Een merkwaardige redenering, temeer omdat de het onklaar maken van het fietspad waarschijnlijk meer geld heeft gekost dan het rechtleggen van een paar platen.

Na vragen van Groen Uithoorn in de gemeenteraadsvergadering van 18 oktober zegde wethouder Zijlstra toe dat het fietspad binnenkort weer opengesteld wordt. Het loont dus de moeite om het college van VVD, DUS en PvdA goed in de gaten te houden.