SP 2e kamerlid Sadet Karabulut naar Voedselbank Amstelveen

22 augustus 2012

SP 2e kamerlid Sadet Karabulut naar Voedselbank Amstelveen

Amstelveen - Méér dan één miljoen Nederlanders leven in armoede, waarvan 380.000 kinderen! Elke dag hebben naar schatting enkele honderdduizenden Nederlanders te weinig te eten. Door de crisis krijgen de voedselbanken elke dag méér cliënten en er is te weinig voedsel beschikbaar”(bron voedselbank Nederland)
De SP vind dat het Amstelveense gemeentebestuur en de gemeenteraad een bijzondere verantwoordelijkheid hebben om iets aan de armoede te doen.
Armoede bestaat! Ook in Amstelveen. Meer 50 gezinnen maken op dit moment noodgedwongen gebruik van de voedselbank.

De verkiezingscampagne is een goed moment om aandacht te vragen voor de armoedebestrijding.
Veel politieke partijen willen flink gaan bezuinigen om het tekort op de overheiduitgave onder de 3% te krijgen. Een eis vanuit de Europese Unie. Door deze Bezuinigingen komen steeds meer mensen in problemen. Ook gezinnen die rond moet komen met een modaal inkomen komen vaker in de problemen.
De voedselbank is het laatste vangnet voor deze gezinnen om nog enigszins rond te kunnen komen.

SP-Amstelveen zet de vrijwilligers van de voedselbank in het zonnetje!

De SP weet als geen ander dat de voedselbank niet kan draaien zonder de medewerking van vrijwilligers. Deze vrijwilligers willen we daarom bedanken voor hun inzet.
Daar waar de gemeenteraad en het gemeentebestuur van Amstelveen hun verantwoordelijkheid niet nemen door de voedselbank structureel te steunen zetten deze vrijwilligers zich belangeloos in. Week in week uit.
Deze vrijwilligers willen we daarom bedanken voor hun inzet. Dat doen we samen met SP Tweede Kamerlid Sadet Karabulut op:
Woensdag 29 augustus om 13.30 uur
In het Rode Kruisgebouw