SP fractie stort 1000 euro terug in gemeentekas

1 september 2011

SP fractie stort 1000 euro terug in gemeentekas

Amstelveen - De SP-fractie van Amstelveen geeft € 1000,- aan fractievergoeding terug aan de gemeente. SP-fractievoorzitter Joep van Erp: "De SP vindt dat er zuinig moet worden omgegaan met gemeenschapsgeld. De SP-fractie is de afgelopen 1 ½ jaar erg zuinig geweest en kan nu een bedrag teruggeven aan de gemeenschap.

De SP-fractie kiest er voor vrijwilligers in te zetten in plaats van betaalde krachten. Ook als er zaken uitgezocht moeten worden, gaan de fractieleden en actieve SP-leden zoveel mogelijk zelf op onderzoek uit. Door deze werkwijze heeft de SP-fractie € 1000,- overgehouden van de ruim € 3000,-, aan ontvangen vergoeding.

Van Erp vraagt de andere partijen in de raad de SP te steunen in haar voorstel het bedrag te besteden aan de armoedebestrijding en in het bijzonder aan de voedselbank van Amstelveen. "Ook in Amstelveen is armoede een verborgen probleem en de voedselbank kan deze problemen van de mensen die gebruik maken van de voedselbank boven water krijgen. Op dit moment zijn 27 gezinnen in Amstelveen afhankelijk van de voedselbank. ", aldus Van Erp. Hoewel het geld in de algemene stadskas terecht komt, heeft Van Erp goede hoop dat de andere partijen zich hierbij aansluiten.