SP pleit voor sociale huurwoningen en huisartsenpraktijk in nieuwbouwplan Hortensialaan-Lindenlaan

18 april 2011

Amstelveen - Hoewel de SP blij is met de aanpassingen van het oorspronkelijke plan, dat tot stand is gekomen in samenspraak met de buurtbewoners missen we nog twee belangrijke punten in het plan:

• Ruimte voor sociale woningbouw
  • Ruimte voor een huisartsenpraktijk in de buurt

Sociale woningbouw is hard nodig in deze tijd met lange wachtlijsten voor deze doelgroep.
SP-burgerlid Grea Twint:”Mijn buurmeisje staat al negen jaar op de wachtlijst! Hoe lang is de weg die zij nog moet gaan, voordat ze haar eigen gezin mag en kan stichten?”

De Artsenpraktijk komt wel terug, maar vermoedelijk niet in de buurt.
De omwonenden van de Lindenlaan-Hortensialaan vinden dat de huisartsenpraktijk dicht in de buurt moet blijven, de SP ondersteunt dit van harte.

Zorgvoorzieningen horen zo dicht mogelijk bij de mensen te staan en nu inplannen is beter en goedkoper, dan later inbouwen. De SP herinnert het gemeentebestuur aan de kinderspeelplaats aan de Maritsa. Op de bijeenkomst in het Zonnehuis hebben de omwonenden van de Maritsa met harde woorden hun zienswijze te kennen gegeven. De buurtbewoners lieten luid en duidelijk weten dat zij het speeltuintje niet weg wilden hebben. Tevens kwamen de buurtbewoners met alternatieve ideeën voor het zorgcentrum, bijvoorbeeld in het naastgelegen, in aanbouw zijnde, grote complex. Het antwoord van de toenmalige wethouder was "nee", dat duurt allemaal te lang.

Nu in april 2011, na veel strijd en acties samen met de SP, en de vrees dat speeltuin aan de Maritsa verplaatst moest worden, gaan B&W nu toch kijken naar een andere locatie.
Destijds werd er jammer genoeg nog niet goed naar de omwonenden geluisterd.

Naar aanleiding hiervan hoopt de SP dat B&W de problemen die nog niet zijn opgelost, voor de nieuwbouw aan Hortensialaan-Lindenlaan, nu wel direct goed aanpakken!
De SP zal in de gemeenteraadsvergadering van 27 april a.s. voor deze twee punten steun vragen aan de andere partijen in de raad.