Oproep deelname aan participatieraden

3 september 2010

Oproep deelname aan participatieraden

Amstelveen - In Amstelveen hebben we een paar participatie raden, deze zijn officieel ingesteld na een raadsbesluit in 2006. In 2009 is er zelfs een ambtenaar aangesteld om het slecht functioneren van deze raden te gaan verbeteren, helaas heeft dit nog niet geholpen. Dat neemt niet weg dat de mogelijkheid van de participatieraden er zijn, en dat er door de bewoners van Amstelveen nog heel wat aan verbeterd kan worden.

Wat kunt u er zelf aan doen? U kunt u aanmelden als lid om te beginnen. De Groenraad, seniorenraad, wijkplatform, invaliden organisatie, bijstand cliƫntenraad, WMO-platform, zijn allemaal mogelijkheden om te participeren en uw ideaal voor een socialere maatschappij in praktijk te brengen.

Niet iedereen is geschikt om folders te verspreiden of actie te voeren, maar u kunt wel actief zijn op andere terreinen. Op de internetsite van de gemeente Amstelveen staat welke participatieraden er zijn.

Participatiegroep Gehandicapten Amstelveen

Participatiegroep Minima Amstelveen

Seniorenraad Amstelveen

Advies Commissie Wonen Amstelveen

Groenraad Amstelveen

Meldt u aan als persoonlijk lid, u zit er niet als vertegenwoordiger van een politieke partij. Hoofdzaak is dat de bewoners in de participatieraden vertegenwoordigd worden en kunnen bijdragen aan een betere maatschappij in een omgeving die potentieel kan uitgroeien tot een volwaardige partner van de Gemeenteraad.

Ook de Algemene Patiƫnten Vereniging-Amstelveen heeft leden en bestuursleden nodig met als prachtige doelstelling om als platvorm onder de toekomstige WMO raad te kunnen werken en de achterban te vertegenwoordigen bij de zorg partijen, inclusief de gemeente (Denk hierbij bijvoorbeeld aan het Huishoudelijke zorgcontract. Een schoonmaakbedrijf of een vaste en bertokken hulp via de thuiszorg!)

Om zaken echt te veranderen is uw inzet en betrokkenheid hard nodig, alleen op die manier kunnen we aan de slag om Amstelveen leefbaar en sociaal te houden!

Wilt u meer informatie over deelname of nog even van gedachten wisselen over het onderwerp participatieraden, dan kunt u contact op nemen met de heer Bob Bakker tel: 0297-582414 of mail: bob.bakker@tomaatnet.nl