SP blijft bewoners Maritsa steunen voor behoud speeltuin

16 februari 2010

SP blijft bewoners Maritsa steunen voor behoud speeltuin

Amstelveen - Zaterdag a.s. gaat de SP op bezoek bij de Maritsa. De SP weet dat de bewoners aan de Maritsa een jarenlange strijd voeren tegen de gemeente, voor het behoud van hun buurt-speeltuintje. En de partij ondersteunt nog altijd het actiecomité: “De Speeltuin Moet Blijven”.

De buurt wil gehoord worden in de wens hun speeltuintje te behouden. Het gemeentebestuur en de gemeenteraad blijven volharden in hun standpunt :”Een speeltuintje weegt niet op tegen de belangen van een gezondheidscentrum.”

De SP denkt hier anders over. Lijsttrekker Joep van Erp: ”Bewoners moeten meer invloed kunnen uitoefenen op de manier waarop zij hun buurt ingericht willen zien. Dat is de enige manier om mensen betrokken te houden bij hun buurt en om zodoende meer saamhorigheid te kweken."

"De buurt is de schaal van de toekomst.”

Om 12.00 uur bij het speeltuintje zullen Niels Kooijman van het actiecomité en Joep van Erp een toespraak houden over het belang van inspraak in de buurten en hoe belangrijk het speeltuintje voor deze buurt is. Aansluitend worden de bewoners gevraagd hun boodschap aan het gemeentebestuur kenbaar te maken.

De SP zal deze boodschap luid en duidelijk overbrengen naar het gemeentehuis!

Wij nodigen de pers uit om hierbij aanwezig te zijn.